Storytelling för Storefactory

storefactoryportfolio1I augusti 2016 lanserades nya inredningsvarumärket Storefactory Scandinavia på Formex-mässan. Karin har satt orden till känslan i varumärket.

Texterna används på webben storefactory.se och i sociala medier. Men självklart kan du läsa några av dem här också …

Känslan av att komma hem

Jag blundar.
Känner doften av morgon. Av dagg och fuktig mossa.
Hör ljuden av stillhet, ett liv som vaknar. En gök ropar på andra sidan sjön.
Att få komma hit. Att få komma hem ibland. Och bara vara.
Jag andas. In. Ut.
Känner syret fylla mina lungor. Hur vardagen lyfter från mina axlar.
Näverklädda grenar sträcker sig mot himlen där molnen vandrar nästan orörligt.
Här är det bara jag och naturen. Jag och dagen som vaknar med ro.
Att få komma hem ibland.

Jag känner friheten fylla min kropp.
Frihet att använda dagen precis som jag vill.
Som min kropp vill. Som min själ behöver.
Jag går vidare på mossan och ser snart bryggan
där vi badat så många gånger.
De mörka brädorna har slipats av höstvindar
och värmts av vårsolen i många år nu.
Längst ut på kanten är min egen tänkarplats.
Har alltid varit. Nu ska jag sitta här när världen vaknar.
Och bara vara.


”Om oss”

Vår tanke är att skapa en känsla av tidlöshet. Av kärlek till det äkta, till den naturliga enkelheten i ett självklart val. Att skapa en kravlös plats där man får vara precis som man är. Där tingen och människan får åldras tillsammans. Där den patina som kommer med åren bara gör allting vackrare. Att fånga det vackra vi har omkring oss, som alltid funnits där. Använda det i former som behagar och förgyller, i all sin enkelhet. För det är i det enkla, i det vi redan känner så väl, som vi ofta hittar den känslan. Ro och stillhet; trygghet i minnen från förr; om så bara för en liten stund. Men då, den stunden, står tiden still. Då kan man bara vara.

Case: Storytelling Storefactory. Copywriter: Karin Marks. Styling: Katrin Bååth. Foto: Emelie Westergren. Uppdragsgivare: Storefactory Scandinavia.