Ibland skriver jag.

Men för mig handlar jobbet som copywriter i första hand om att skapa en upplevelse och bygga en historia.

Vad, när, hur och varför ska den berättas? Och för vem? Kunden känner sitt varumärke och har något att säga. Mitt jobb är att få rätt människor att lyssna och gilla eller agera.

Tre ord kan räcka.

Och ibland behövs några fler för att berätta en historia. Rent konkret kan du anlita mig för branding och konceptidéer, produktnamn, webb, storytelling, redaktionella artiklar, annonser, nyhetsbrev, bokprojekt, ledare, pressreleaser etc. Jag gör också publika intervjuer t.ex. på scen och tar uppdrag som moderator vid diskussioner och debatter.

Min byrå är pytteliten. Och jättestor.

Jag kan ge dig kreativa idéer, text och ordliga uttryck. Om du tänker dig något mer omfattande – kanske bild och form, styling, foto, illustrationer, webbstruktur eller varumärkesstrategi – har jag ett riktigt bra nätverk att ta hjälp av. Ju fler kompetenser som jobbar tillsammans, desto starkare blir konceptet ur alla vinklar.

Mina kunder finns i många branscher.

Jag har jobbat med globala koncerner och små enmansbolag, inom alltifrån hightech-industri till bakprodukter. Det gör att jag lär mig massor om massor och får inspiration från de mest oväntade ställen.

Vägen till idag.

Våren 2014 startade jag eget som copywriter, efter 14 år på byrå och som radiojournalist. Idag ser jag en stor fördel med att ha erfarenhet från ”andra sidan”. Jag vet vad journalisterna nappar på och vad som sticker ut i massan av pressreleaser.

Jag är utbildad inom copywriting på Berghs School of Communication och inom kommunikation på Högskolan i Halmstad. Hela mitt cv hittar du här.