Varför ditt varumärkes röst inte funkar – och vad du kan göra åt det
Ett klassiskt problem: Din text är välskriven … och ointressant. Du har gjort hemläxan.Brand book? ✔️Tonalitet? ✔️Tydliga budskap, snygga texter och en röd trå
Copykarin says: Engagera. #6/2025
Hur känns du idag? Det finns en voice and tone. ✔️ En brand book. ✔️ En strategi. ✔️MEN: Spelar det någon roll? Jag menar – om ingen bryr sig om det du skriver.Om o
Copykarin says: Hör orden. #5/2025
Plopp! Fizz. Zoom. Jag gör en rebranding av en kunds företag.I veckan presenterade jag nya namnförslag för bolaget. (Inte de i rubriken 😉) Jag har såklart lyssnat in deras
10 säkra sätt att bota skrivkramp
Ibland är skrivkrampen ett faktum. Och fasen så jobbig! Är det något som drabbar fler än mig, måntro? Här är 10 sätt att prova för att lösa upp den envisaste av krampe
Låt kunden välja orden.
Det här med challenges, kickstarter och “nu kör vi!”-rubriker – man ser dem rätt ofta, eller hur? Inte minst nu i början av en ny termin. Och visst kan det funka, men det
Vinsten i att se över företagets röst.
Ditt företag kommunicerar hela tiden på olika plattformar, men är företagets röst densamma i alla kanaler? Och framför allt – är den er och unik? När du är säker i din
3 böcker och 1 film som fått mig att känna “Ja, sååå kan man också berätta!”
En historia kan berättas på tusen och fler sätt. Och när du tror att du har koll så upptäcker du ett nytt sätt. Här är några som gjort avtryck hos mig: 📙 Naiv.Super
Därför vet du inte vad du ska skriva. Och hur du botar det.
Du är copywriter. Du sitter framför datorn. Vet att du måste. Skriva. Men i huvudet är det helt … blankt. Inte ett enda ord kommer ner till fingrarna och tangenterna. Tiden k
Hur hittar man storyn om ett varumärke?
Så här gör jag för att hitta storyn om ett varumärke: Den rätt ovanliga “om oss”-texten som jag skrivit för lampföretaget Lampverket får stå som exempel. Här kan d