Hur känns du idag? Det finns en voice and tone. ✔️ En brand book. ✔️ En strategi. ✔️MEN: Spelar det någon roll? Jag menar – om ingen bryr sig om det du skriver.Om orden bara fladdrar förbi utan att fastna.Vad är tonaliteten värd då? Det här har jag funderat på.  Det behövs något mer –

Plopp! Fizz. Zoom. Jag gör en rebranding av en kunds företag.I veckan presenterade jag nya namnförslag för bolaget. (Inte de i rubriken 😉) Jag har såklart lyssnat in deras personlighet och visioner, gjort konkurrensanalys och kollat upp domäner etc.Men jag har också lagt mycket tid på att hitta kä

Det här med challenges, kickstarter och “nu kör vi!”-rubriker – man ser dem rätt ofta, eller hur? Inte minst nu i början av en ny termin. Och visst kan det funka, men det får mig att fundera … Jag var med i en yogastudio online tidigare och tyckte om att varva ner med en stunds […]

Ditt företag kommunicerar hela tiden på olika plattformar, men är företagets röst densamma i alla kanaler? Och framför allt – är den er och unik? När du är säker i din tonalitet blir du mer trovärdig och intressant. Och det märks i försäljningssiffrorna 💰 Vi kan ta resebolaget Ving som exempe