Ehn & Land tonalitet & webb

2022 tog Ehn & Land ett omtag av sitt varumärke och uttryck. Vi tog fram en ny grafisk profil, logotyp, tonalitet och webbplats. Som copywriter har jag tagit fram en ny tonalitet inkl. guide, som matchar varumärkets identitet och särskiljer det språkliga uttrycket från konkurrenterna. Jag har formulerat företagets kärnvärden, som ligger i logotypen. Och jag har skrivit alla texter till webbsiten – copy, content och microcopy – i en svensk och en engelsk version.

 

DIN PARTNER HELA VÄGEN

På Ehn & Land kan vi det vi pratar om – högklassiga verktygsmaskiner samt verktyg för den nordiska verkstadsindustrin. Och framför allt vilka tekniskt smarta lösningar de kan ge ditt företag. Vi är flexibla och finns alltid nära till hands, för vi vet värdet av tid i din produktionsprocess. Vi jobbar bara med de främsta tillverkarna som ligger i framkant när det gäller innovation och utveckling. Och vi finns vid din sida hela vägen, från problemlösning till installation och service. För att vår kunskap ger dig framgång. Så egentligen vill vi inte prata om oss själva. Vi lyssnar hellre på dig och vad ditt företag behöver.

 

Vi älskar att snacka teknik och hitta lösningen som gör kunden till vinnare. Att göra det tillsammans, det är det som är grejen. Så har det alltid varit.

VÅR FILOSOFI

Vi tror på långa relationer, goda samarbeten och ett ärligt engagemang. Som kund hos Ehn & Land ska du alltid känna dig trygg i att vi finns nära till hands när du behöver oss. Det kan vara alltifrån en snabb fråga eller en utmaning som kräver en ny teknisk lösning, till ett stopp i produktionen. Oavsett vad det gäller kan vi leverera snabbt, med hög servicenivå och kvalitet. Många av våra kunder vittnar om att vi är en naturlig del i deras vardagliga verksamhet. Det är vi stolta över.

 

Team

Copywriting & UX-writing: Karin Marks
Brand identity & Art direction: Katrin Bååth
UX/UI design & Front end: Loredana Isacsson/Pixels & Friends

Datum